29 Oca 2013

MİLFÖY PASTA - NAPOLYON








Napolyon Pasta burda Petek pastanesinde hastası olduğum pasta. Orda yerken insan kendinden geçiyor tabii. Biraz araştırdım  ve yapması da kolay olunca hemen denemeye karar verdim. Tek sıkıntı ben ordaki gibi kalın bir krema tabakası yapamadım. Birde tavsiyem bunu yaparken çok yapmayın ertesi güne kalınca aynı tadı bulamıyorsunuz.


Dediğim gibi kişi sayısına göre üç aşağı beş yukarı ayarlamayı siz yapabilirsiniz. Pastanelerde yediğiniz zaman gözünüzde büyümsesin aslında çok kolay yapılıyor internette bir çok tarif var bazılarında hamuru kendiniz yapıyorsunuz bazılarında ise milföy kullanılıyor ben kolay olsun diye milföy ile yapıyorum. 



Malzemeler:

  • milföy hamur
  • 1 kg süt
  • 2 kaşık nişasta
  • 2 kaşık un
  • 1 bardak şeker
  • vanilya
  • 1 paket bitter çikolata

Yapılışı:

  • Hazır aldığınız milföyleri ortadan ikiye kesip ve yağlı kağıt sürdüğünüz tepsiye diziyoruz. Üzerine çatallar delikler açın ki gereğinden fazla kaparmasın
  • 180 ° C  önceden ısıttığımız fırında pembeleşene kadar pişiriyoruz.
  • Diğer tarafta bir kabın içine sütü koyup nişasta , şeker ve unu ilave ediyoruz. Muhallebi kıvamına gelinceye kadar karıştırmaya devam edelim.
  • Koyulaşınca içine en son vanilyayı koyup ocaktan alalım ve soğumaya bırakalım.
  • Ben kendi tercihim kremanın yarısını ayırıp içine benmary usuulü erittiğim bitter çikolatayı ekleyip iki farklı krema yapmış oldum
Fırından çıkardığımız milföyleri bıçakla ortadan kesip arasına kremamızı sıkıyoruz ve en zon üzerine pudra şekeri serpip servise hazır hale getiriyoruz.


Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder