6 Eyl 2012

PASTANE POĞAÇASI





Bu aralar o kadar cok hamur işi yaptım ki kilo almamak elde değil tabi ki :)  Ama özellikle de haftasonları kahvaltıların ya da 5 çaylarının  olmazsa olmazı poğaçalar. Özellikle de fırından yeni çıkmış mis gibi kokular tüm komşuları evinize davet eder...

Tarifimiz herzamanki  maya hamuru... Artık okadar alıştık ki bu hamura bazen içinde siz de kendinize göre ufak değişiklikler yapabilirsiniz. Ben bazen yağını azaltıyorum, bazen şekeri biraz arttırıyorum ne bilim herseferinde bişeyler yapabilirsiniz. 


Malzemeler:
* 100 gr tereyağı
* 25 gr zeytinyağı
* 1 su bardagi ilik sut
* 1 su bardagi ılık su
* 1 paket yaş maya ( ya da 2 tatlı kaşığı instant maya)
* 4-5  tatli kasigi seker
* 1,5 çay kasigi tuz
* aldigi olcude un (yaklaşık 750gr)
* 1 yumurta sarısı


Once Ilik sut,su,seker ve mayayi mikserle cırpıyoruz.10 dk bekleyin. Ardindan tereyağ ve  zeytinyağ   ekliyoruz , tuzu 5 dk sonra ekliyoruz.En son unla beraber yogurup yumusak bir hamur elde ediyoruz. Un miktarı hamurunuzun eline yapışması bitene kadardır.Hamuru 1 saat kadar bekletiyoruz kabarmasını bekliyoruz. Hamurdan ceviz büyüklüğünde bezeler koparıp  elimizle açıyoruz, İçine herkes istediği gibi harç koyabilir. Ben zeytin ve peynir olmak üzere iki çeşit tercih ettim.Daha sonra katlayıp avuç içiyle hafifçe bastırıyoruz ve  yarım ay şekli verip tepsiye diziyoruz.
Üzerlerine yumurta sarisını surup  biraz susam (arzu ederseniz biraz da çörekotu) serpip  20 dakika kadarda tepside bekletip mayalandiriyoruz.Daha sonra  önceden ısıttığımız firinda uzerlerine kizarincaya kadar 180 C 'da pisiyoruz.

Afiyet olsun.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder