10 Ara 2012

TİRAMİSU







Hepimize güzel bir hafta diliyorum başta... Haftasonu  hava da yağışlı olduğundan dışarı çıkmak bile istemedim. Yağmur bereket falan ama sevmiyorum yağmuru eskiden beri. Sevmiyorum derken yağmurda dışarıda olmayı sevmiyorum aslında. En güzeli sıcak evde battaniyenin altına girip film izlemek. Tabii bunu artık yapabiliyo muyum? Tabi ki hayır :) Onun yerine annemle bir türk kahvesi paha biçilmez:))





Pandispanya için;

  • 4 yumurta ( ben 3 büyük boy kullandım)
  • 3 kahve fincanı un
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 1/2 kahve fincanı kakao
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 kaşık sıvıyağ
  • limon kabuğu rendesi

Krema için;

  • 3 bardak süt
  • 1,5 fincan şeker
  • 1,5 çorba kaşığı un
  • 1,5 çorba kaşığı nişasta
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket labne 

Keki ıslatmak için;

  • 1 su bardağı ılık su
  • 1/2 çay bardağı likör ( rom da kullanılabilir)
  • 2 kaşık şeker
  • 1 kaşık nescafe

             Malzemeler tamam şimdi geldik yapılışına; 

Önce pandispanyayı yapalım. Yumurta ve şekeri krema kıvamına gelene kadar çırpıyoruz. Vanilya , sıvıyağ ve biraz limon kabuğu rendesi ekleyip biraz daha çırpıyoruz. Diğer taraftan elediğimiz un, kabartmatozu ve kakaoyu karışıma katıp aliminyum ile tabanını kapladığımız 24 cm lik kelepçeli kalıba döküyoruz. Kalıbı ya tamamen aliminyum ile kaplayın ya da benim gibi tabanını kaplayıp diğer taraflarını yumuşak tereyağ ile yağlayıp karışımı ekleyin.Önceden ısıttığımız 175 ° C lik fırında pişirelim. Kürdan testiyle kontrol ettiğimiz kekimizi soğuması için bir tarafa alalım.

Kremayı pişirmek için bir tencereye malzemeleri( labne hariç) koyup orta ateşte koyulaşıncaya kadar karıştıralım. Koyulaşıp kaynamaya başlayınca labnemizi ekleyip çırpıcı yardımıyla ya da mixer ile iyice karışmasını sağlayalım.

Diğer taraftan soğuyan pandispanyayı ip yardımıyla ya da bir bıçakla ikiye kesip her iki parçayı da kahveli karışımla ıslatalım. alt parçayı tam ıslattıktan sonra üzerine kremamızın yarısını koyalım. Üzerine ıslattığımız diğer parçayı koyup kalan krema ile tamamen kaplayalım. 

Servis öncesi kakaoyu elk yardımıyla üzerine serpiştirelim. Hepinize afiyet olsun biz de herkes ikişer dilim yedi :))







       

2 yorum: