12 Ara 2012

Çikolata Parçalı Kurabiye





Hani American filmlerinde  kurabiye olan bir sahne varsa hep ellerinde kocaman çikolata parçalı kurabiye görürüz ya her gördüğümde canım çeker ve yapayım derim. büyükler için yanında bir fincan kahve ufaklıklar için ise bir bardak süt ile beraber mükemmel gidiyor.



Malzemeler:

  • 110 gr tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 1/2  bardak esmer şeker
  • 1/2 bardak toz şeker
  • 1 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı vanilya aroması
  • 1 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 2 bardak un
  • 1 çimdik tuz
  • 1 bardak damla çikolata (veya bıçakla küçük parçalara ayırdığınız bitterçikolata)



 Yapılışı: Tereyağ ve şekeri krema kıvamına gelinceye kadar çırpıyoruz. kabarınca içine yumurta ve vanilya aromasını ekliyoruz. Başka bir kapta un, kabartmatozu ve tuzu karıştırıp yumurta karışımına ekleyip çırpmaya devam ediyoruz.En son çikolata parçasını ekleyip spatula yardımıyla  biraz daha karıştırıyoruz.
Yağlı kğıt serdiğimiz tepsiye aralıklar halinde kaşık yardımıyla koyuyoruz. Yalnız benim aralıklarım biraz az olmuş siz daha genis tutarsanız daha iyi olur çünkü kurabiyeler kabarıyor. 180 ° C ye ayarladığımız fırına koyup yaklaşık 12-15 dk pişiriyoruz. Fırında çok bekletmeyin kurabiyeleriniz sert olmasına sebep olur. Fırından çıkan kurabiyeleri ızgaraya alıp soğutuyoruz.

Herkese afiyet olsun...




2 yorum:

  1. merhaba bunu denemedim ama 10 12 dk yeterli olmuyor çiğ çiğ kalıyor. daha fazla pişirince de yanıyor. Sizinkiler 10 12 dk sonunda hafif çiğ kalmış mıydı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba; fırından ilk çıkardığınız zaman söylediğiniz gibi yumuşak olur fakat soğuduktan sonra pişmiş olduğunu anlayacaksınız.
      Yine olmazsa fırında bi sıkıntı olabilir. Ben bugüne kadar hep bu sürede pişirdim. büyüklük de önemli ben tatlı kaşığı ile alıyorum.

      Sil