4 Eyl 2012

ÜZÜMLÜ KURABİYE
















Elimde birkaç tarif var ve ben en iyisi hangisi olur diye düşünürken yumurtayı az kullanmayı tercih ettiğim için bu tarifi kullandım. Genelde birçok sitede benzer tarifler var ama çoğunda margarin kullanıyorlar. Ben yaptığım her şeyde tereyağ kullanmayı tercih ediyorum. Bu annemden bana geçmiş bir özellik sanırım. Evde herşeyi tereyağ ile pişirir. Zaten margarin  kullandığınız zaman emin olun aynı lezzeti elde edemiyorsunuz. Bu nedenle benden size naçizane bir tavsiye sizin de tereyağ kullanmanızdır.

Bununla ilgili kısa birşey de anlatayım . Birgün Tv de Eric Lanlard'ın programını izliyorum.Programın bir bölümünde 3 kişiyi mutfağında yarıştırıp en güzel pasta yapanı seçip onunla beraber pasta yapıp bir nevi bedava kurs veriyor. Herneyse gelen yarışmacılardan bir tanesinin margarin kullandığını görünce '' Hangi cüretle benim mutfağımda margarin kullanır? Hayatta mutfağıma sokmam. '' dedi. Ve ben de sürekli bunu düşünerek margarin kullanmayı aklıma bile getirmedim hiç.

Neyse gelelim malzemelere; 

  • 200 gr tuzsuz tereyağ
  • 1 subardağı pudra şekeri
  • 1 yumurta
  • 1/2 çay bardağı sıvıyağ (ben mısırözü kullandım)
  • 1 su bardağı kuru üzüm
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 2 çay kaşığı tarçın
  • Aldığı kadar un



Yapılışı:  Fırınımızı 180° C ye ayarlayalım.Tereyağ ve şekeri bir kapta mikserle karıştırıyoruz. Vanilyayı ekleyip 2-3 dk daha karıştırıyoruz. Karışıma daha sonra  yumurta ve sıvıyağı ekliyoruz. Üzerine un, kabartmatozu ve tarçını ilave edip kaşıkla karıştırmaya devam ediyoruz. En son yumuşamış üzümleri de ilave edip  küçük toplara ayırıyoruz. Yuvarladığımız topların üzerine hafifçe bastırarak yağlı kağıt serdiğimiz  ya da hafif yağladığımız tepsiye  aralıklarla diziyoruz. Önceden ısıttığımız fırında 15 dk da pişiriyoruz. Hepinize Afiyet olsun...





NOT: Tamamen pembeleşmesini beklemeden cıkarın yoksa cok kurumasına neden olursunuz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder