7 Şub 2013

PİZZA







Malzeme listesi vermeye pek gerek duymuyorum aslında herkes istediği gibi pizzasını renklendirsin. 
Mayalı hamur kullanıyoruz. Poğaçalarda kullandığım hamur tarifine bakabilirsiniz.

Sosu için; 

  • 1 kase soyulmuş domates
  • 1 kaşık domates salçası
  • 1 kaşık biber salçası(acıyı sevenler)
  • Tereyağ
  • tuz
  • karabiber
  • kekik

Yapılışı: 

  • Önce sosumuzla başlıyoruz. Bir tencerede tereyağ eritip üzerine salçaları koyun ve sonra da domatesleri ekleyip karıştırın.
  • Kısık ateşte sosun altı açık kalsın (kısık ateş). İçine baharatları ekleyip altını kapatalım
  • Diğer taraftan önceden hazırlayıp dinlendirdiğiniz hamuru 4-5 parçaya ayıralım. ( Ben küçük boyutlarda pizza yaptığım için greyfurt büyüklüğünde parçalar kullandım, siz daha büyük de yapabilirsiniz)
  • Hamuru elimizle ya da bir oklavayla açalım.
  • Üzerine sosumuzdan koyalım ve istediğimiz malzemleri koyalım
  • Ben önce bir kat peynir , üzerine domates, sosis, mantar vb malzemelerden koydum.
  • Fırına koyup 175° C de kızarana kadar pişiriyoruz.
  • Pizzamız hafif pembeleşince fırından alıp bir kat daha peynir rendesi ekleyin ve bir 10 dk daha fırında pişirin.






Afiyet olsunnn....Ben çok iltifat aldım mutlaka denemelisiniz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder