19 Mar 2014

TAHİNLİ KEK




Tahinin tadını sevenler için inanılmaz lezzetli bir tarif. Uzun zamandır yapmak istediğim ancak herzaman tembellik yapıp yengemden yapmasını istediğin bir kek. Tabii onlar taşınınca iş başa düştü.  Ilk denemede çok başarılı bir sonuç aldım o yüzden denemeye korkmayın. 







Malzemelere ve nasıl yapıldığına geçmeden önce tarifin sahibi ve asıl ustası Ufuk 'a teşekkür edelim seninki kadar güzel olmasa da güzeldi :)

Malzemeler :

  • 2 yumurta
  • 2 bardak şeker
  • 1 bardak yoğurt 
  • 1 bardak sıvıyağ
  • 2- 2,5 bardak un (ben 2 koydum ama tarifin aslı 2,5 )
  • 5-6 çorba kaşığı tahin
  • 1 tatlı kaşığı karbonat ( kabartma tozu da olabilir )
Üzeri için :
   Tahin  ve pudra şekeri

Yapılışı:   Bildiğiniz kek tarifi. Şeker ve yumurtayı çarpalım. Üzerine yoğurt sıvıyağ ve tahini ekleyin en son kuru malzemeleri ekleyin biraz daha çırptıktan sonra yapmadığımız kara veya dikdörtgen kalıbımıza (ben küçük fırın tepsisi kullandım) malzemeyi koyup 170 C de hafif kızarana kadar pişsin.
Fırından çıkan sıcak keke 2-3 kaşık tahin döküp ,pudra şekeri serpiyoruz. 

Afiyet olsun :)))








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder