7 Ağu 2012

SODALI PUF POGACA




Evetttt bugün yeni bir başlangıç benim için. Herzaman istediğim birşey için ilk adımı atmış bulunuyorum. Sitenin adını da yiğenimden esinlenerek koydum.
Bu blogda daha cok annemden öğrendiğim yemek, pasta tariflerini yapıp bunları sizlerle paylaşmak istiyordum ancak yeniliklerden uzak kalmamak adına yeni öğrendiğim tarifleri de sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. vaktim oldugu sürece denediğim ve keşfettiğim her yeni lezzeti paylaşacağım.

Umarım herşey güzel olur...




İlk tarifimiz annemin de sürekli yaptıgı kahvaltı ve çay saatinin vazgeçilmezi olan bir tarif . Bloglarda da sürekli beğeni övgüleri alan ve cok basit olan poğacalar gercekten yumusacik oluyorlar.
Bikaçgün önce sahur için yapmış olmam nedeniyle ilk tarif olarak yerini alıyor:))



Tarifi ise şöyle;
*1 su bardagi sivi yag
*1 su bardagi ilik sut
*1 su bardagi soda(maden sodasi)
*2 tatli kasigi maya
*2 tatli kasigi seker
*1 tatli kasigi tuz
*aldigi olcude un (yaklaşık 750gr)


Once Ilik sut,seker ve mayayi mikserle cırpıyoruz.Ardindan siviyag,soda ve tuzu ekliyoruz ,en son unla beraber yogurup yumusak bir hamur elde ediyoruz.Hamuru 30-45  dakika kadar bekletiyoruz böylece hamurumuz mayalanmis oluyor. elimizle ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp  elimizle açıyoruz. İçine herkes istediği gibi harç koyabilir. Ben peynirli tercih ettim.Daha sonra sekil verip tepsiye diziyoruz.
Üzerlerine yumurta sarilarini surup biraz da çörekotu serpip  20 dakika kadarda tepside mayalandiriyoruz.Daha sonra firinda uzerlerine kizarincaya kadar 180 C 'da pisiyoruz.
Afiyet olsun.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder