11 Nis 2013

FINDIKLI KAKAOLU CUPCAKE



Çok uzun zaman oldu bloğa birşeyler eklemeyeli ama sanmayın ki boş oturuyorum. Aslında sürekli tarif deniyorum ama bazen tadından çok hoşlanmıyorum , bazen fotoğrafını bile çekmeden silip süpürüyorlar ve bazen de tembellik yapıp buraya yazmayı erteliyorum.





Daha fazla uzatmadan tarife gecelim diyorum:

Malzemeler:
  • 100 gr oda sıcaklığında tereyağ
  • 2 yumurta
  • 1 cup un
  • 3/4 cup şeker
  • 1/2 cup dark kakao (yaklaşık 50 gr)
  • 1 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1 çay kaşığı karbonat
  • 1/2 çay kaşığı tuz
  • 1 paket sıvı krema 
  • 1 tatlı kaşığı vanilya aroması
  • Rondoda çekilmiş fındık
Yapılışı:


  • Mikserle Tereyağ ile şekeri iyice çırpın daha sonra üzerine oda sıcaklığındaki yumurtaları ilave edip krema haline gelinceye kadar çırpmaya devam edin. Vanilya aromasını ilave edin.
  • Diğer taraftan tüm toz karışımlarını elekten geçirin ve  yarısını karışıma ilave edin. Üzerine kremayı ilave edip kalan toz karışımı ekleyin. Hamur pürüzsüz bir kıvama gelince karıştırmayı sonlandırın.
  • Kalıba kek kağıtlarını koyun  herzaman fırını önceden ısıtmanızı söylerler ancak siz bu sefer . kalıplara boşalttığınız karışımı soğuk fırına süreceksiniz. Fırına koymadan önce fındıkla süsleme yapalım.
  • Soğuk fırın  cupcakeleriniz düzgün bir şekilde kabarmasını sağlıyor benden söylemesi. Yaklaşık 15-20 dk kapağı açıp  kürdan batırıp kontrolünüzü yapın


  • Fırından cıkan kekleri soğumaya bırakın. Hepinize afiyet olsun yanında kahve ile mükemmel oluyor. 
Afiyet olsunnnn....








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder