18 Tem 2014

TAHİNLİ KURABİYE






Tahin tadını sevenler için mükemmel bir tarif diyebilirim üstelik çok da pratik. Hemen malzeme listesi ile başlıyorum 

Malzemeler :

  • 1 su bardağı tahin 
  • 1 su bardağı pudra şekeri
  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 1 vanilya
  • 1 kabartmanızı
  • Un ( ben yaklaşık 2,5 bardak un koydum ama siz kendiniz ayarlayın)

Un ilavesini yavaş yavaş yaparsanız daha iyi olur. Elimize cok yapışmayacak  bir hamur yapacaksınız 


Yapılışı: 

  • Tahin , pudraşekeri ve sıvıyağ karıştırılır
  • Daha sonra vanilya eklenir. 
  • En son da azar azar unu ve kabartma tozunu ekleyin iyice yoğrulalım. 
  • Buzdolabında yarım saat dinledirdikten sonra dilediğiniz şekli verip 180 C fırında pişirelim. 
Herkesin fırını farklı olduğundan ben süre vermiyorum ben yaklaşık 15 dk pişirdim. Kurabiyeler pembeleşmeden çıkarıyoruz. Biraz yumuşak olabilir soğuduktan sonra sertleşecektir. 


Afiyet olsun :))) 😘😘😘


1 yorum:

  1. Gülsencim bunu mutlaka deneyeceğim. ellerine sağlık

    YanıtlaSil