5 Nis 2017

TIRTIL KURABİYE







         İkinci tarifim kurabiye ağızda dağılan bir kurabiye isteyenler hemen denesin derim



Malzemeler;

- 150 gr tereyağ
- 1/2 çay bardağı sıvıyağ (hindistan cevizi yağı kullandım biraz)
- 1 subardağı pudraşekeri
- 1 subardağı nişasta
-  2 bardak un ( önce 1,5 bardak ekleyelim yeterli gelirse )
- 1 vanilya
- 1 çaykaşığı kabartma tozu

Süslemek içim;
- 120 gr sütlü çikolata
- 80 gr bitter çikolata
- Çekilmiş Fıstık

Yapılışı;

     Un dışında tüm malzemeleri karıştıralım sadece unu azar azar ilave edelim. Elimize yapışmayacak bir hamur elde ediyoruz. Sonra bu hamuru yaklaşık yarım saat buzdolabında dinlendiriyoruz. Buzdolabından cıkardığımız hamuru küçük toplar şeklinde kalıbın içerisine koyup istediğimiz boyutta ayarlamalar yapıyoruz. Tepsiye dizdiğimiz kurabiyeleri için 175 C de ısıtılmış fırında yaklaşık 10-12 dk yeterli oluyor. ( bu her fırına göre değişir ben alt üst pişirme yapıyorum fanı açmıyorum. hafif pembeleşene kadar pişiriyorum)






              Fırından çıkan kurabiyeleri soğuması için ızgaranın üzerine alalım. Diğer taraftan çikolataları benmari usulü eritelim Soğuyan kurabiyeleri yarıya kadar çikolataya ve sonra da fıstığa batırıp çikolataların soğuması için dolaba atalım...


Afiyet olsun...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder