5 Nis 2017

TART


           Buaralar kendimi mutfağa adadım. hergün bir tarif deniyorum ve Yine geldim bir tart tarifiyle mutlaka deneyin cok pratik ve lezzetli.



Malzemeler:

Tart keki için:

  • 2 yumurta
  • Yarım su bardağı şeker
  • Yarım su bardağı sıvıyağ
  • Yarım su bardağı süt
  • 1 su bardağı + 1 yemek kaşığı tepeleme un
  • 2 yemek kaşığı kakao
  • 1 vanilya
  • 1 kabartmatozu
Kreması için;
  • 1 paket pasta kreması
  • 1,5 bardak süt
  • 1 paket labne
Islatmak için;
  • 1 bardak sıcak su
  • 1 kaşık nescafe
  • 1 yemek kaşığı rom
Yapılışı;
          Tart kalıbını tereyağ veya margarinle yağlayalım ve tüm kalıba kakao hafif dökelim. klasik kek gibi tüm malzemeleri çırpalım. kalıba dökelim ve 180 C de pişirelim. Yaklaşık 10-15 dk sonra pişmiş oluyor. Kalıptan çıkarıp soğumasını bekleyin. Diğer taraftan kreması için 1,5 bardak soğuk süt ve kremayı çırpalım ve labneyi ekleyip dolapta bi yarım saat bekletelim.
        Soğuyan tartın ister kahve ile ıslatın isterseniz süt ile. Ben kahve ve rom karışımını kullandım daha lezzetli oluyor. Dolaptan aldığımız kremayı ekleyelim ve süsleme size kalmış ben çikolata sos ve çikolata parçacıkları ile süsledim. Siz dilerseniz fındık veya fıstık da ekleyebilirsiniz. Dolapta bekleyen ve tamamen soğuyan tartın üzerine dökelim. ve süsleyelim. Servise hazırdır afiyet olsunnnn...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder