30 Ağu 2012

ÇİKOLATA DOLGULU MUFFİN









 Fotoğraflar cok başarılı değil ama hala kendime doğru dürüst bir makina alamadığımdan şuan için elimdeki ile idare etmeye çalışıyorum.




Gelelim çikolata dolgulu muffin ya da cupcake tarifimize, önce malzemeleri verelim


  • 2 yumurta
  • 4 fincan seker ( benim kullandıgım fincan normalden büyüktü o yüzden 3 cup kullandım)
  • 125 gr oda sıcaklıgında tereyağ (margarin kullanmayın eğer tereyağ yoksa 2 fincan sıvıyağ)
  • 4 çorba kaşıgı yoğurt
  • 6 fincan un
  • 1 paket kabartmatozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay kaşıgı zencefil
  • 1 çay kaşıgı tarcın
  • Nutella 



Yapılışı:
Oda sıcaklıgında yumuşamış tereyağ ve sekeri krema kıvamına gelinceye kadar cırpıyoruz. Üzerine 2 yumurtayı ekleyip çırpmaya devam ediyoruz ( Eğer sıvı yağ kullanacaksanız önce yumurta ve sekeri cırpın üzerine yağınız ekleyin). Karışımın içine yoğurdu ekleyip 5 dk daha karıştırıyoruz. Diğer tarafta un, kabartma tozu, vanilya,zencefil ve tarçını elekten geçiriyoruz. Elediğimiz kuru malzemeleri karışıma ekleyip el çırpacağı ya da kaşıkla karıştırıyoruz. Muffin kalıplarımıza kek kağıtlarını koyup içine karışımdan bir kaşık koyuyoruz, sonra tam ortasına bir çaykaşıgı nutella ekliyoruz ve üzerine biraz daha  kek karışımı ekliyoruz.Çok fazla doldurursanız taşıp kötü bir görüntü elde edersiniz. Bu nedenle yarısından biraz fazla koyabilirsiniz.  Önceden ısıttığımız fırında 180 ° C de 15 -20 dk pişiriyoruz. Kürdanı batırarak pişip pişmediğini anlarsınız dicem ama içinde çikolaya dolgusu oldugundan kürdan temiz cıkmayabilir. Ama ben 15 dk da iyi bir sonuç aldım





Buarada içine dolgu olarak nutella kullandım ama ben daha cok bitter çikolata sevdiğimden bana göre biraz sekerli geldi. O yüzden nutella yerine kekin ortasına bir parça bitter çikolata koyarsanız daha güzel olacağını düşünüyorum. Birdahaki  sefere böyle deneyeceğim. 

Afiyet olsunnn:))))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder