27 Ağu 2012

TRUFF






Uzun bir ara verdim ama zannetmeyin ki boş oturdum. Sürekli birşeyler denedim aslında ama fotoğraf çekemediğimden ekleyemedim yoksa denemeler tam gaz devam ediyor. tabii araya bayram girdi, Öykü' cüğün doğum günü girdi ondan da bir yoğunluk vardı aslında .tabii dogum günü resimlerini de yakında eklicem...

İşte bizim sitenin isim annesi :))





Resimlerden pek güzel cıkmamış ama tadı cok güzeldi truff umuzun.  Yapması cok basit ve siz de malzemelere kendinizden bişeyler katabilirsiniz.ölçüler bir porsiyon için isterseniz arttırabilirsiniz.


Malzemeler:
200 gr sıvı krema
1 paket bitter çikolata
1 paket sütlü çikolata
100 gr tereyağ
4-5 dilim kakaolu kek
Tuzsuz fıstıkiçi
Ceviz

Süslemek için; Hindistan cevizi, kakao, toz fıstık

Yapılışı:
Derin bir kase içine çikolataları küçük parçalara ayırıp koyalım. Diğer tarafta kremayı kaynayıncaya kadar kısık ateşte pişirelim ve kasedeki çikolatanın üzerine dökelim. Çikolatalarla beraber tereyağını da ekleyelim ve  eriyip pürüzsüz bir kıvama gelinceye kadar karıştıralım. Kek dilimlerini ( ben evdeki önceden kalmış kekleri kullandım) ufalayıp karışıma ekleyelim. En son fıstık ve cevizleri de ekleyip karıştıralım. Karışımı buzdolabında bir gün beklettikten sonra kaşık yardımıyla küçük toplar oluşturalım ve bu topları hindistan cevizi, kakao veya fıstığa batıralım.

Afiyet olsunnnn...




Sırada Antakya 'nın meşhurrrrr kömbesi var. Annemim tarifi gibisi yok ona göre ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder